Kwidzyn 6-7.04.2002

Okolice Kwidzyna gościły rajd enduro będący pierwszą w tym roku eliminacją Mistrzostw Polski oraz I i II rundą Otwartego Pucharu PZM.

Rajd odbył się w aurze zimowej i raczej nie można go zakwalifikować do tych szczególnie łatwych, ale w enduro już tak jest,że pogody do sportowej rywalizacji się nie wybiera. Na tych którzy wzięli udział w rajdzie czekały dwie ciekawe próby, cross i enduro, różne od siebie, szybkie pozwalające na widowiskową jazdę z wykorzystaniem maksimum możliwości sprzętu i umiejętności zawodnika.
Opady śniegu i panujące przenikliwe zimno dały się zawodnikom mocno we znaki. Szczególnie pierwszego dnia gdy jeden z odcinków trasy okazał się nieprzejezdnym bagnem. Czołowi zawodnicy jadący jako pierwsi mieli w tym miejscu poważne problemy by uwolnić motocykl z błotnistej mazi. Następni, którzy próbowali przejechać tą samą trasą nie mieli już żadnych szans. Szczęście mieli ci którzy ominęli feralne miejsce, nadrobiony czas mogli wykorzystać na ogrzanie zmarzniętych rąk nad tłumikami motocykli. Słuszną w opinii większości uczestników decyzją, sędziowie anulowali czasy z pierwszego przejazdu i spóźnienia z "błotnej pułapki" nie decydowały o sportowym wyniku. W kolejnych okrążeniach feralny odcinek był omijany.
Impreza choć dobrze zorganizowana nie miała zbyt dużej frekwencji(57-miu startujących w IMP i 40-tu w Pucharze). W Pucharze miała na nią znaczny wpływ pogoda, ale nie oszukujmy się największą bolączką polskich endurowców są ograniczenia finansowe, a zmiany dotyczące wymaganego w Pucharze ogumienia i wysokość wpisowego z pewnością im nie pomagają. W Mistrzostwach Polski niezmienna od lat czołówka na szczęście dopisała. Poziom sprzętu i umiejętności gwarantują masę sportowych emocji przez cały sezon.

Komentując wyniki warto wspomnieć o kilku bardziej znaczących dla tegorocznej rywalizacji wydarzeniach. Miło nam poinformować, że w tym roku włączyli się w rywalizację znani od lat zawodnicy. Po rocznej przerwie wystartował w klasie SENIOR 4T Wojciech Rencz na motocyklu Yamaha WR426. Konfrontacja z Mistrzem Polski Maciejem Wróblem, w tym roku startującym na KTM520 w klasie 4T, zakończyła się zwycięstwem Macieja, ale widać że rywalizacja w tej klasie będzie zacięta bo Wojciech zajmując drugie miejsce w klasie nie miał dużej straty do zwycięzcy. Stałą wysoką formę prezentował Ryszard Augustyn (trzeci w 4T w Kwidzynie) i Jacek Czachor (w Kwidzynie czwarty), który w tym roku przesiadł się na czterotakty i ma szansę "namieszać" w wynikach tej klasy. Nieco rozczarował bardzo dobry zawodnik Bartłomiej Bembenik, bo wiemy, że piąte miejsce w klasie to na pewno nie jest maksimum jego możliwości, ale chwilowy spadek formy może być związany z wjeżdżaniem się w nowy motocykl, Husaberga. W rywalizację o tytuły w klasie Senior 4T z pewnością może się jeszcze włączyć Karol Kędzierski.

Klasa 2T w tym roku obstawiona przez młodych i utalentowanych zawodników, poziom dość wyrównany co z pewnością zaostrzy rywalizację. W Kwidzynie w Senior 2T zwyciężył Łukasz Kędzierski, przed Piotrem Krasuckim i Pawłem Świderskim.

W klasie Junior bez zmian, można by rzec, że to samo co rok temu zwycięstwo egzekwio odnosili Łukasz Kurowski(pierwszy dzień) i Marek Przybysz(drugi dzień). Jakoś w ich rywalizację nie może się "wtrącić" Łukasz Bartos(w Kwidzynie trzeci), a było by jeszcze ciekawiej.

Liczba czterech zawodników startujących w klasie młodzik nie wróży najlepiej polskiemu enduro.Klasyfikacja wyglądała następująco: Kamil Walczak, Mateusz Bembenik, Marcin Frycz, Justyna Kowalczyk.

W Weteranach zwyciężył Marek Daniec, Wojciech Stala, Grzegorz Horodyński. Szkoda, że w tej klasie stanęło do rywalizacji tylko dziewięciu zawodników.

Klasyfikacja generalna po I i II rundzie IMP przedstawia się następująco: 1 Marek Przybysz (50pkt.), 2 Łukasz Kędzierski (20pkt.), 3 Maciej Wróbel (16pkt.).

Zapraszamy do wymiany opinii

SZCZEGÓŁOWE WYNIKI Z RAJDU I KLASYFIKACJA INDYWIDUALNA

DOSTĘPNE NA STRONACH FIRMY ZUBIX OBSŁUGUJĄCEJ SYSTEMY OBLICZENIOWE I POMIAROWE NA RAJDACH ENDURO

Zdjęcia z rajdu Kwidzyn 6-7.04.2002
Autorem zdjęć jest Paweł Błaszczak, dzięki którego uprzejmości możemy je udostępnić.
W imieniu wszystkich internautów i endurowców bardzo dziękujemy !

Kliknij by powiększyć (opisy w dymkach)

midd_f1050002 midd_f1050003 midd_f1050004 midd_f1050009 midd_f1050011 midd_f1050012
midd_f1050014 midd_f1050013 midd_f1050015 midd_f1050016 midd_f1050017 midd_f1050018
midd_f1050019 midd_f1050020 midd_f1050021 midd_f1050022 midd_f1050023 midd_f1050025
midd_f1050026 midd_f1050028 midd_f1050029 midd_f1050032 midd_f1050033 midd_f1050034
midd_f1050035 midd_f1050036 midd_f1060001 midd_f1060002 midd_f1060003 midd_f1060004
midd_f1060005 midd_f1060006 midd_f1060007 midd_f1060008 midd_f1060009 midd_f1060010
midd_f1060012 midd_f1060013 midd_f1060014 midd_f1060015 midd_f1060016 midd_f1060017
midd_f1060018 midd_f1060020 midd_f1060022.jpg midd_f1060023 midd_f1060024 midd_f1060025
midd_f1060026 midd_f1060027 midd_f1060028 midd_f1060029 midd_f1060030 midd_f1060031
midd_f1060032 midd_f1060033 midd_f1060034 midd_f1060036 midd_f1070001 midd_f1070001
midd_f1070002 midd_f1070003 midd_f1070004 midd_f1070005 midd_f1070006 midd_f1070007
midd_f1070008 midd_f1070009 midd_f1070010 midd_f1070011 midd_f1070012 midd_f1070013