Rajd Enduro Karolinka 2001 5-6 maja 2001 Gogolin k/Opola

Trasa "Karolinki 2001" była podobna do poprzedniej edycji rajdu i nie stanowiła dla zeszłorocznych uczestników zaskoczenia. Polne w większości kamieniste drogi urozmaicały stare kamieniołomy, bardziej wymagające pod względem kondycji i techniki jazdy, z wieloma stromymi podjazdami. W takich właśnie kamieniołomach rozegrano próby cross i enduro testów. Umieszczenie ich obok siebie ułatwiło dojazd kibicom, co znalazło swoje odbicie w ich liczbie. Atrakcyjność trasy i doskonała pogoda w sobotę sprzyjała kibicowaniu.

Od szybkiej, kamienistej ale raczej płaskiej próby cross, zdecydowanie trudniejszy do sprawnego pokonania był test enduro. Niektóre zjazdy były tak strome, że ze względów bezpieczeństwa uczestniczące w rajdzie czterokołowce kierowano inną trasą. Kamieniste odcinki trasy dawały uczestnikom przedsmak rajdów w górach, nie obeszło się bez charakterystycznych dla takich imprez poważnych uszkodzeń ogumienia które wyeliminowały kilku zawodników.

W pierwszym dniu rajdu za sprawą słonecznej pogody trasa była sucha, dopiero nocne opady deszczu poprzedzające drugi dzień zawodów miały wpływ na stopień trudności bardziej stromych kamienistych podjazdów. Zawodnicy mieli do pokonania cztery okrążenia(ok.35km) w dniu pierwszym i trzy w dniu drugim . Klasa młodzików i czterokołowce pokonywali o jedno okrążenie mniej.

Trasa była dobrze oznakowana, organizator powinien bardzo rygorystycznie egzekwować pokonanie całej trasy, ponieważ jej układ dawał fizyczną możliwość jej skracania co dyskwalifikuje zawodnika w danym dniu rajdu i ma wpływ na punktową klasyfikację w całym Pucharze PZM. Rajd był bezpieczny, obeszło się bez wypadków, trudniejsze odcinki były dobrze zabezpieczone przez organizatorów. Mimo to dla dalszej poprawy bezpieczeństwa w miejscach gdzie zawodnicy włączają się do ruchu drogowego powinny być umieszczone tablice informacyjne dla kierowców o przebiegającym rajdzie i możliwości nagłego pojawienia się zawodników. Kilka lat temu spotykałem takie tablice na rajdach, nie mówiąc już o pomocy ze strony uprawnionej do kierowania ruchem Policji. Kilku zawodników w pierwszym dniu rajdu spotkała niemiła przygoda niezwiązana ze sportową rywalizacją. Na odcinkach asfaltowych rajdu, w terenie zabudowanym uaktywniła się Policja , wyłapując przekraczających prędkość. Regulamin rajdów enduro jasno określa konieczność przestrzegania zasad ruchu drogowego na drogach publicznych i nic nie usprawiedliwia zatrzymanych, nie mówiąc o tych którzy zlekceważyli wezwanie do zatrzymania, co w obliczu numerów startowych na motocyklach i listy zawodników u organizatorów świadczy o całkowitej głupocie uciekających. Takie zachowanie przynosi nie tylko wstyd zawodnikom ale rzutuje na opinie o wszystkich motocyklistach. Uaktywnienie się Policji nie było przypadkowe. Tuż za startem i pierwszym PKC w Gogolinie znajduje się przejazd kolejowy na trasie rajdu, zamykany cyklicznie w czasie jego trwania na 5-10 minut. Niektórzy oczekujący na jego otwarcie zawodnicy, zirytowani możliwością spóźnienia na PKC, omijali zapory co spowodowało natychmiastowe wezwanie Policji przez kolejarzy z pobliskiej nastawni. W tym miejscu trzeba otwarcie powiedzieć o błędzie organizatorów rajdu, który szczęśliwie naprawiono drugiego dnia. Na przejeździe kolejowym nie zastosowano w sobotę neutralizacji czasu co oszczędziłoby niepotrzebnych nerwów i przykrości. Doskonale sprawdziło się to rozwiązanie w niedzielę przy niedużych nakładach organizacyjnych. Na pocieszenie dla zatrzymanych przez Policję , na sześciodniówce w Finlandii kilka lat temu, kontrola radarowa zatrzymała Stefana Peterchansela i nie ominął go mandat. Na oczach kibiców i widzów Eurosportu uśmiechnięty Peterchansel bez pretensji zapłacił mandat i nie przeszkodziło mu to w odniesieniu sportowego sukcesu.

Rajd można ocenić jako bardzo udany, dobór ciekawej trasy można ocenić na 6-, organizację na 5-,poziom zawodów i atmosferę rajdu na 5+. Tegoroczny rajd dobrze wróży organizacji przyszłorocznego, oby Karolinka była stale obecna w Pucharze , a inne tegoroczne eliminacje utrzymały jej poziom.

Zapraszamy do wymiany opinii

WYNIKI Z RAJDU I KLASYFIKACJA INDYWIDUALNA PUCHARU PZM

DOSTĘPNE NA STRONACH FIRMY ZUBIX OBSŁUGUJĄCEJ SYSTEMY OBLICZENIOWE I POMIAROWE NA RAJDACH ENDURO

Zdjęcia z rajdu "KAROLINKA 2001"

Kliknij by powiększyć (opisy w dymkach)

Start do rajdu
Start do rajdu
Start do rajdu 53
Enduro test 59KB
Enduro test 55KB
Enduro test 58KB
Enduro test 58KB
Enduro test 39KB
Enduro test 42KB
Enduro test 87KB
Enduro test 66KB
Enduro test 75KB
Enduro test 83KB
Enduro test 67KB
Cross test 28KB
Cross test 49KB
Cross test 71KB
Cross test 46KB
PKC 2  66KB
PKC 2 start do cross testu 80KB
PKC 1 tankowanie 85KB
PKC 1 tankowanie 84KB
PKC 1 tankowanie 48KB
Zawodnik nr. 235 33KB
Zawodnik nr. 235 67KB
Zawodnik nr. 250 60KB
Zawodnik nr. 240 57KB
Zawodnik nr. 236 61KB
Zawodnik nr. 236 65KB
Zawodnik nr. 234 75KB
Zawodnik nr. 233 48KB
Zawodnik nr. 233 67KB
Zawodnik nr. 215 65KB
Zawodnik nr. 215 43KB
Zawodnik nr. 233 67KB
Zawodnik nr. 219 38KB
Zawodnik nr. 214 77KB
Zawodnik nr. 213 95KB
Zawodnik nr. 211 51KB
Zawodnik nr. 200 33KB
Zawodnik nr. 258 47KB
Zawodnik nr. 256 54KB
Zawodnik nr. 258 59KB
Zawodnik nr. 254 50KB
Zawodnik nr. 241 63KB
Zawodnik nr. 229 65KB
Zawodnik nr. 228 30KB
Zawodnik nr. 221 51KB