ARCHIWUM - WIADOMOŚCI

13.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 zakończenie.
24-ta edycja Rajdu Dakaru dobiegła dziś końca. Tegoroczny rajd na trasie Arras-Madryt-Dakar szczególnie wpisze się w 20-to letnią historię tych imprez. Bardzo długie etapy, nocna jazda, etapy bez nawigacji, a przede wszystkim bardzo zróżnicowana ciężka trasa terenowa na długo pozostaną w pamięci zawodników i kibiców.
Miejmy nadzieję, że znaczny odsiew uczestników w tym bardzo licznej grupy amatorów (z 140 motocyklistów ukończyło rajd 52) nie zniechęci śmiałków w następnych latach. Bez głodnych przygody amatorów rajd stracił by swój niepowtarzalny charakter.
Nie zawiodła doświadczona grupa zawodników dostarczając nam sportowych emocji w walce do samego końca o najlepszą pozycję. Niestety wielu z nich przypłaciło to wypadkami eliminującymi ich z rajdu.. Ten los spotkał tak znakomitych zawodników jak międzyjnymi Kari Tiainen, Joan Roma, Cyril Despres.
Zwyciężył zeszłoroczny triumfator Fabrizio Meoni. W tym roku wsparty nowoczesną techniką, motocyklem KTM LC8 Rally. Firma KTM odniosła podwójny sukces zwyciężając w klasyfikacji producentów w dwóch kategoriach. Nowa konstrukcja nie zawiodła i po raz pierwszy w swej historii KTM zwyciężył w kategorii motocykli dwucylindrowych.
Swój talent do rajdów maratonów potwierdzili Richard Sainct i Alfi Cox. Pierwszy z nich, już na początku rajdu zepchnięty na dalsze pozycje kontrowersyjną karą czasową nałożoną przez organizatorów za przekroczenie prędkości, nie poddał się i walczył ambitnie do końca, efekt wysokie trzecie miejsce. Sympatyczny i zawsze pogodny Alfi Cox, drugi w tym roku, miał spore szansę na zwycięstwo jadąc na przysłowiowym błotniku Meoniemu. Kto wie jak potoczyła by się walka gdyby więcej zawodników z czołówki jechało na LC8, choć trzeba przyznać, że tegoroczna trasa nie dawała ciężkim, mocnym, maszynom specjalnych forów.
Na gratulacje zasłużyli również nasi zawodnicy z ekipy Orlenu. 20-te miejsce Jacka Czachora i 21-sze Marka Dąbrowskiego to sportowy sukces. Złożyło się na niego zdobyte przez kolejne starty doświadczenie, kondycja wyniesiona z czynnego udziału w rajdach enduro, niezawodne dobrze przygotowane motocykle i polska, zaufana ekipa serwisowa. Odciążeni od napraw nadwyrężonych trasą motocykli , mieli na mecie etapu więcej czasu na regenerację, co w tym roku przy łączonych etapach dwudniowych miało szczególne znaczenie.
W opinii wszystkich uczestników rajd był bardzo ciężki, a wprowadzone przez organizatora utrudnienia niebezpieczne dla zawodników. Długości trasy obliczona na wyczerpanie, brak odpoczynku, nocna jazda i utrudniona nawigacja to czynniki, które połączone z dużą prędkością rozwijaną na szybkich odcinkach w Afryce, grożą poważnymi wypadkami. Takiego zbędnego ryzyka nie chcą zawodnicy i chyba też organizatorzy. I bez tych utrudnień Dakar będzie rajdem najcięższym, niebezpiecznym i pod każdym względem wyjątkowym.
Klasyfikacja generalna rajdu przedstawia się następująco :
1 MEONI
2 COX 47'52"
3 SAINCT 1h 20'25"
4 DE GAVARDO 2h 53'36"
5 ESTEVE PUJOL 2h 54'34"
6 SALA 4h 02'47"
7 ARCARONS 4h 47'17"
8 BERNARD 5h 14'32"
9 ULLEVALSETER 6h 11'22"
10 MARQUES 8h 15'38"
20 CZACHOR 12h 31'15"
21 DĄBROWSKI 13h 40'11"
12.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po XV etapie.
XV-sty przedostatni etap rajdu liczył tylko 165km odcinka specjalnego, ale łączne 1011km jakie przejechali dzisiaj zawodnicy z pewnością dało im się we znaki. Mocno "przetrzebiona" karawana dotarła do Dakaru, gdzie jutro odbędzie się krótki prolog kończący rajd. Najszybszy dzisiaj okazał się zawodnik z poza ścisłej czołówki Villar, wyprzedził on Sale i Saincta.
Marek Dąbrowski dojechał na 19-tym miejscu, Jacek Czachor był 28-my.
Klasyfikacja generalna po XIX i XV etapie:
1 MEONI
2 COX 47'52"
3 SAINCT 1h 21'17"
4 DE GAVARDO 2h 53'36"
5 ESTEVE PUJOL 2h 55'47"
6 SALA 4h 04'11"
7 ARCARONS 4h 47'51"
8 BERNARD 5h 15'44"
9 ULLEVALSETER 6h 12'17"
10 MARQUES 8h 17'01"
20 CZACHOR 12h 30'20"
21 DĄBROWSKI 13h 39'04"
11.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 XIV etap - Polacy
Mamy już informacje o zawodnikach Orlenu. Mimo poważnych problemów na trasie dojechali w komplecie na metę etapu. Marek Dąbrowski był dziś 24-ty(strata 3h 12' 55") , Jacek Czachor 25-ty(strata 3h 13'23") .
Padający deszcz, rozlewiska, mokry, ciężki piach bardzo utrudniały dziś jazdę.
Błąd w nawigacji stał się przyczyną dzisiejszego dramatu Juana Romy, jedynego zawodnika , który mógł zagrozić Meoniemu w klasyfikacji generalnej.
Roma pomyliwszy jedyną drogę przez kamienistą górę na trasie odcinka specjalnego, usiłował za wszelką cenę ją sforsować stromym podjazdem. W panujących warunkach atmosferycznych i na dosiadanym motocyklu nie było to możliwe. Ze zdenerwowania i całkowitego wycięczenia uległ hiperwentylacji. Obserwujący go śmigłowiec ekipy telewizyjnej i medycznej udzielił mu natychmiastowej pomocy, ale oznaczało to koniec jego udziału w rajdzie. W krótkim czasie cały i zdrowy, ale załamany udzielał wywiadu. Szkoda, że ten utalentowany, waleczny zawodnik stracił swoją szansę na walkę o zwycięstwo.
11.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 XIV etap.
Po wydarzeniach z dzisiejszego etapu Tichit / Kiffa, długości 461km, nastąpią znaczne zmiany w klasyfikacji generalnej. Problemy z nawigacją, bądź chęć skracania trasy były przyczyną ominięcia tajnego PKP(punktu kontroli przejazdu) i nałożenia przez organizatorów dwugodzinnych kar na Giovaniego Salę i De Gavardo. Zwycięzcą etapu został lider klasyfikacji Fabrizio Meoni,jako drugi dojechał Richard Sainct (2'45"straty), trzeci Alfi Cox(strata 29'30"). Czekamy wciąż na informacje o zawodnikach Orlenu.
10.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po XIII etapie.
Dzisiejszy XIII etap Tichi/Tichit o długości 450km najszybciej pokonali zawodnicy fabrycznej ekipy KTM jadących na modelu LC8 Rally. Zwycięzcą etapu został Giovani Sala, drugi ukończył Fabrizio Meoni(3'45"straty) przed Esteve Pujol(04'12"). Czwarty był Alfi Cox, piąty De Gavardo. Sporo czasu stracił dziś Jordi Arcarons (37'32").
XIII etap dobrze pojechali polscy motocykliści. Jacek Czachor był dziś 18-sty, Marek Dąbrowski 19-ty co poprawia ich pozycję w generalce.
Dzisiejszy etap umiarkowanie krótki charakteryzował zmienny, ciężki teren, dużo kamieni i wielbłądziej trawy. Wczoraj w takich warunkach chwila nieuwagi kosztowała Kari Tiainena upadek, złamaną rękę i zakończenie udziału w rajdzie.
Klasyfikacja generalna po XIII-tym etapie:
1 MEONI
2 ROMA 03'03"
3 COX 16'19"
4 DE GAVARDO 46'12"
5 ARCARONS 1h 11'53
6 ESTEVE PUJOL 1h 15'25"<
7 SALA 1h 15'47"
8 SAINCT 1h 19'58"
9 BERNARD 4h 28'58"
10 ULLEVALSETER 5h 29'33"
18 CZACHOR 9h 07'47"
20 DABROWSKI 10h 19'06"
10.01.2002
Motocykle używane w rajdzie.
Kibiców osobiście jeżdżących na motocyklach interesuje sprzęt używany przez zawodników biorących udział w Rajdzie Dakaru.
Aktualnie w rajdzie dominują nie tylko ilościowo motocykle marki KTM, a konkretnie model LC660 Rally Replica. Nie jest to przypadek. Motocykl jest rozwinięciem seryjnego modelu LC640 Rally, bazującego na sprawdzonej przez wiele lat technologii czterosuwowych motocykli tej marki z serii LC4.
Rally Replica jest specjalnie tuningowany pod kątem rajdów-maratonów. Posiada zmodyfikowany układ paliwowy i specjalne dodatkowe zbiorniki, wyposażenie do montażu zestawów nawigacyjnych i ratunkowych, karbonowe osłony silnika i rąk, wzmocnione zawieszenie, typowo sportowy wydech i szereg drobnych usprawnień, ukierunkowanych na zwiększenie wytrzymałości motocykla i zwiększenie mocy jednostki napędowej.
Sprzedaż i wypożyczanie tych motocykli przez firmę KTM, dopracowana konstrukcja i przystosowanie jej do pokonywania długich etapów, a przede wszystkim zapewniony dostęp do części podczas trwania rajdu, sprawiły, że Rally Replicę wykorzystuje większość uczestników Dakaru.
Ponieważ nie jest to maszyna tania (cena w przeliczeniu około 100.000PLN) nie wszyscy startujący(70% amatorów) mogą sobie na taki motocykl pozwolić. Znacznie tańszym i często wybieranym rozwiązaniem jest start w rajdzie na popularnych motocyklach enduro, takich jak Hondy XR650R i XR400, Suzuki DRZ400, Yamachy WR400 i TT. Motocykle te dostosowywane są do rajdu przez wyspecjalizowane firmy, jak i samych zawodników.
Obok wymienionych motocykli, czterosuwowych w rajdzie uczestniczy kilka dość egzotycznych jak na długość trasy i trudy rajdu maszyn.
Mam tu na myśli trzy Hondy CR250(Olivier Deflandre nr59 i Jean Boete nr67 oraz Luiz Mingione nr78) i KTM-a 125EXC, wykorzystywane przez zawodników startujących w klasie do 250 cm pojemności.
Szczególnie imponuje postawa Gerarda Barbezanta (nr38), którego KTM "setka" z przeróbkami waży 135kg bez paliwa i dysponuje mocą nieco ponad 30KM. Zawodnik ten niestety dojechał tylko do Ataru czyli zakończył rajd w połowie(na 10-tym etapie). Biorąc pod uwagę trudną pustynną trasę i wiek zawodnika (56 lat) jest to wyczyn godny szczególnego uznania i przykład na zapał i wolę walki amatorów uczestniczących w Rajdzie Dakaru. Tym którzy lekceważą motocykle małej pojemności Barbezant udowodnił, że lekki motocykl w wprawnych rękach da sobie radę na każdej terenowej trasie.
09.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po XII etapie.
Dobre wiadomości z XII etapu rajdu dla polskich kibiców. Trasę 538km z Tidjikja do Tichiti(520km odcinka specjalnego) Jacek Czachor pokonał z 14-stym czasem i zajmuje teraz 21-szą pozycję w generalce. Marek Dąbrowski mimo nie najlepszego samopoczucia związanego z przeziębieniem i odzywającą się zeszłoroczną kontuzją dojechał szczęśliwie na 22-gim miejscu i jest 24-ty w generalce.
Najszybszy dzisiaj był Alfi Cox, przy czym czołówka prawie razem wjechała na metę odcinka specjalnego.
Drugi przyjechał Nani Roma (40 sek. straty), trzeci Fabrizio Meoni (1min 6 sek. straty) i on właśnie prowadzi nadal w klasyfikacji
Dzisiejszy odcinek w większości piaszczysty i porośnięty wielbłądzią trawą miał też sporo fragmentów kamienistych i mimo opini organizatorów nie był łatwiejszy od wczorajszego.
Klasyfikacja generalna po XII etapie:
1 MEONI
2 ROMA 01'00"
3 COX 12'04"
4 DE GAVARDO 27'41"
5 ARCARONS 38'06"
6 SAINCT 1h 01'13"
7 ESTEVE PUJOL 1h 14'58"
8 SALA 1h 19'32"
9 BERNARD 3h 33'48"
10 ULLEVALSETER 4h 34'49"
21 CZACHOR 7h 24'02"
24 DABROWSKI 8h 30'02"
08.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po XI etapie.
Po wczorajszym mocno utrudnionym etapie (jazda bez nawigacji GPS) dzisiejszy był jeszcze bardziej męczący. Trasa dzisiejszego etapu z Ataru do Tidjikja liczyła 502km w tym 467km odcinka specjalnego. Na trasie do pokonania były bardzo trudne odcinki kamieniste, przeplatane wzniesieniami i piaszczystą pustynią.
Najlepszy dzisiaj okazał się De Gavardo przed Romą i Meonim. Meoni prowadzi nadal w generalce, ale zachował już tylko 1'26" przewagi nad Romą i 1'42" nad De Gavardo. Czwarty w generalce Alfi Cox ma już 13'19" straty. Zanosi się na ostrą walkę podczas kolejnych pięciu etapów pomiędzy tymi właśnie zawodnikami. Dysponujący najmocniejszym motocyklem i dużym doświadczeniem Meoni z pewnością nie da się łatwo pokonać, ale przed zawodnikami ponad dwa tysiące km afrykańskich dróg.
Jacek Czachor był dzisiaj 22-gi i zajmuje 24-tą pozycję w generalce (strata do lidera 5h 54'53"). Marek Dąbrowski dzisiaj 30-ty, w generalce 27-my(strata do lidera 6h 33'11").
07.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po X etapie.
Po dniu przerwy przeznaczonego na gojenie ran sprzętu i zawodników rajd rozpoczął swą drugą decydującą fazę. Przed zawodnikami jeszcze sześć trudnych etapów. Dzisiejszy X-ty etap liczył 404km, ze startem i metą w Atarze, z czego odcinek specjalny stanowił 366km.Trasa dość urozmaicona od pustyni z wydmami po tzw. wielbłądzią trawę i kamienie.
Najlepiej pojechał dziś Alfi Cox o 6 sekund wyprzedzając Fabrizio Meoniego.
Marek Dąbrowski zajął dziś 24-te miejsce, Jacek Czachor był 29-ty.
Klasyfikacja generalna po X etapie wygląda następująco:
1 MEONI
2 ROMA 03'21"
3 DE GAVARDO 05'32"
4 COX 10'57"
5 ARCARONS 15'14"
6 SAINCT 28'00"
7 ESTEVE PUJOL 28'02"
8 SALA 43'46"
9 TIANEN 1h 09'30"
10 BERNARD 2h 08'59"
25 DABROWSKI 4h 40'19"
26 CZACHOR 4h 43'50"
07.01.2002
Dla gorących miłośników jazdy terenowej o każdej porze roku.
Klub Trapper Trophy Czechy ma do zaproponowania 12-to godzinny terenowy maraton offroad w miejscowości Nýrsko (Okręg Klatovy). W imprezie wezmą udział motocykle terenowe w klasach do 170kg i ponad 170kg oraz ATV-y i samochody terenowe. Rajd odbędzie się w terminie 9-10.02.2002. Szczegółowe informacje na stronie organizatora.
05.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po IX etapie.
IX etap ZOUERAT / ATAR - 396km w tym 383km odcinka specjalnego. Dzisiaj do pokonania zawodnicy mieli bardzo dużo wydm. Fabrizio Meoni stracił dziś na nich sporo czasu, ale zachował 1'53" przewagi nad De Gavardo w generalce.
Rewelacyjnie poszło dzisiaj jego koledze Kari Tianenowi, dzisiejszemu zwycięzcy. Jako dzisiejszy lider nie miał łatwego zadania z nawigacją, pozostałym jadącym po śladach było łatwiej. Drugi był Arcarons przed Esteve Pujolem. Mocno uszkodził dziś motocykl Alfi Cox, na szczęście udało mu się dojechał na metę etapu. Zrobił sobie w ten sposób prezent na 39-te urodziny , które jutro obchodzi. Najlepsze życzenia od Nas dla tego naprawdę dzielnego i sympatycznego zawodnika.
Najlepszym z polskich motocyklistów był dzisiaj Jacek Czachor, który dojechał na 24-tym miejscu, przed kolegą z teamu Markiem Dąbrowskim, dzisiaj 27-mym. Tym samym Jacek awansował na 23-cią pozycję w generalce.
Jutro niedziela, dzień przerwy na odpoczynek, wyczekiwany przez strudzonych zawodników i mnustwo pracy dla mechaników przy mocno już nadwyrężonym sprzęcie.
Klasyfikacja generalna po IX etapie:
1 MEONI
2 DE GAVARDO 01'53"
3 ROMA 02'02"
4 ARCARONS 08'30"
5 COX 11'03"
6 ESTEVE PUJOL 17'22"
7 SAINCT 14'30"
8 SALA 09'30"
9 TIANEN 57'47"
10 BERNARD 1h 40' 30"
23 CZACHOR 3h 37'42"
25 DABROWSKI 3h 48' 13"
04.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po VIII etapie.
VIII etap TAN TAN / ZOUERAT liczył 739km w tym 370km typowo pustynnego, piaszczystego odcinka specjalnego. Był on przedłużeniem wczorajszego, dlatego organizatorzy dali zawodnikom jedynie 8-iem godz. na wypoczynek, a od 1:00 w nocy znów na trasę!!!. Zwycięzcą dzisiejszego etapu został ubiegłoroczny triumfator rajdu Fabrizio Meoni. Zawodnik fabryczny teamu KTM startujący w tegorocznym Dakarze nowym ponad stukonnym modelem LC8 na dzisiejszym bardzo szybkim odcinku po prostu zdynstansował rywali. Drugi dzisiaj De Gavardo miał ponad 7 min straty co jest w czołówce zawodników rajdu dużą różnicą. Kari Tianen, po wczorajszych problemach z kołami, przez które stracił przeszło godzinę, zaczął dzisiaj dzielnie odrabiać straty, jak na wielokrotnego mistrza świata w enduro przystało. W rajdzie Dakaru trzeba walczyć do jego końca.
Krótki odpoczynek po wczorajszy bardzo męczącym etapie nie przeszkodził Markowi Dąbrowskiemu w zajęciu dzisiaj bardzo wysokiego 19-go miejsca. Kolega z teamu Jacek Czachor był dzisiaj 28-my.
Klasyfikacja generalna po VIII etapie:
1 MEONI
2 ROMA 03'07"
3 DE GAVARDO 03'28"
4 COX 06'00"
5 ARCARONS 15'13"
6 ESTEVE PUJOL 22'23"
7 SAINCT 24'55"
8 SALA 36'02"
9 TIANEN 1h 07'37"
10 BERNARD 1h 25'01"
25 DABROWSKI 2h 47'11"
26 CZACHOR 2h 52'54"
03.01.2002
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR (PARYŻ-DAKAR) 2002 po VII etapie.
VII etap OUARZAZATE / TAN TAN liczył łącznie 793km w tym 351km odcinka specjalnego. Po wczorajszym trudnym odcinku z wydmami, dzisiejszy z racji długości i kamienistej tym razem trasy nie dał zawodnikom wytchnienia. Dodatkowo wielu otrzymało wczoraj od sędziów karę czasową (1km/h=1 min kary), za przekroczenie dozwolonej prędkości, mierzonej przez organizatorów w terenie zabudowanym. Niektórzy zawodnicy z czołówki rajdu mieliby bardzo dużą stratę. Jak uznał Ricard Sainct 29 min kary praktycznie pozbawiało by go szans w rajdzie. Polacy zaliczyli po 19 min. Na wieczornej odprawie organizatorzy ogłosili, że kary będą zmniejszone o połowę co zostało ogólnie dobrze odebrane przez wszystkich.
Polacy jadą bardzo równo mimo drobnych uszkodzeń w sprzęcie na bieżąco naprawianych przez mechaników teamu Marka Pankiewicza i Piotra Piszcza. Daje to naszym motocyklistom na pewno komfort psychiczny i maksymalną możliwość odpoczynku po całym dniu jazdy. Dzisiaj Marek Dąbrowski zajął 26-te miejsce, a Jacek Czachor 30-te.
02.01.2002
Rajd PARYŻ-DAKAR 2002 po VI etapie .
VI etap ER RACHIDIA / OUARZAZATE liczył łącznie 576km w tym 338km odcinka specjalnego, w terenie pustynnym o podłożu piaszczystym, a na znacznym odcinku kamienistym.
Jacek Czachor był dzisiaj 26-ty, a Marek Dąbrowski 29-ty. Wążne, że polscy zawodnicy jadą równo i bez problemów technicznych, które dały się we znaki rok wcześniej Jackowi Czachorowi.
Dzisiaejszym triumfatorem został Arcarons przed Romą i Tiainenem.Ogólnie bez większych niespodzianek, pierwszych dziesięciu zawodników zaczyna wyraźnie odjeżdżać pozostałym, straty na odcinku specjalnym dochodzą do 1 godz.
Klasyfikacja generalna po VI etapie:
1 ROMA
2 TIANEN 01'28"
3 ARCARONS 02'31"
4 COX 02'47"
5 MEONI 03'57"
27 CZACHOR 1h20'55"
28 DABROWSKI 1h21'17"
01.01.2002
Rajd PARYŻ-DAKAR 2002 po V etapie.
Pierwszy etap afrykański, RABAT / ER RACHIDIA liczył 534km w tym 84km odcinka specjalnego.
Mocno zaatakowała ekipa Orlenu. Marek Dąbrowski był dzisiaj 20-ty, Jacek Czachor 27-my. Dzisiejszy wynik przesunął ich mocno w górę w klasyfikacji generalnej:
1 TIANEN 00' 00"
2 COX 00'14"
3 ROMA 00'15"
39 DABROWSKI 20'55"
44 CZACHOR 22'31"
31.12.2001
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR 2002 Po europejskich etapach.
Za uczestnikami europejskie etapy rajdu. Największymi trudnościami okazały się błoto na odcinkach specjalnych oraz korki na drogach dojazdowych.
Nasi motoykliści rozsądnie nie forsowali by bezpiecznie dotrzeć do Afryki, gdzie rozpoczynają się etapy decydujące o wyniku w rajdzie. Marek Dąbrowski po trzech etapach zajmuje 73-cią pozycję w generalce, a Jacek Czachor 75-tą.
Wśród motocyklistów prowadzi:
1 ROMA 00'00"
2 DESPRES (strata:00'11")
3 TIANEN 00'30"
26.12.2001
Rajd ARRAS-MADRYT-DAKAR 2002 Start już wkrótce
Tegoroczny rajd startuje 28 grudnia z Arras gdzie dwa dni wcześniej rozpoczyna się kontrola techniczna sprzętu. Od startu, przez 6 dni zawodnicy przejadą 2600km po Europie. Po przeprawie do Maroka rajd ruszy na afrykańską część trasy. W tej edycji organizatorzy przygotowali takie "specjały" jak: 2 odcinki bez GPS, dwudniowy odcinek specjalny 1500km z bardzo krótką przerwą na sen, oraz odcinki specjalne po zamkniętej pętli. Na odpoczynek będzie jeden dzień na pustyni przerwy i jeden biwak bez dostępu do serwisu i części. Na zawodników czeka urozmaicona trasa od kamienistych, szybkich i niebezpiecznych dróg Maroka, poprzez niekończące się wydmy Mauretanii i porośnięte bujną roślinnością bezdroża Senegalu.
Według kierownika rajdu Huberta Auriola, tegorocznej edycji ma towarzyszyć duch przygody i sportowej rywalizacji w solidarności pomiędzy uczestnikami. Po zeszłorocznych konfliktach w grupie liderów klasyfikacji samochodów organizatorzy bacznie będą obserwować czy zawodnicy przestrzegają zasad ferplay, a liczny udział nowych zawodników i wprowadzone zmiany wniosą do rajdu jeszcze więcej emocji.
22.12.2001
Rajd PARYŻ-DAKAR 2002 Opinie
Według Jutty Kleinschmidt najważniejsze dla wyniku końcowyego rajdu będą etapy afrykańskie , głównie pustynne wydmy Mauretani gdzie każdy błąd w nawigacji czy zakopanie się pojazdu w piachu może kosztować zawodników stratę cennych minut, a nawet godzin.
12.12.2001
Rajd PARYŻ-DAKAR 2002 XXIV edycja - uczestnicy
Zamknięta 26 listopada lista zawodników liczy 175-ciu motocyklistów . 80% z nich podobnie jak w wśród kierowców aut terenowych jest amatorami żądnymi wielkiej, afrykańskiej przygody. Ten liczny udział amatorów w imprezie zwiększa się na przestrzeni ostatnich lat i jest związany z poszukiwaniem nowych wyzwań przez aktywnych ludzi cywilizacji Zachodu. Zwiększenie liczby uczestników w tym amatorów to powrót do najlepszych tradycji rajdu z początków jego istnienia, czyli połowy lat 70-tych.
W tym roku zauważalne jest wycofywanie się z rywalizacji ekip fabrycznych. Wśród motocykli pozostał tylko liczebnie dominujący KTM. Po zeszłorocznej porażce wycofało się BMW, które pod koniec lat 90-tych nie dawało szans na indywidualne zwycięstwo ekipie KTM-a.
Szkoda, że tak się stało, bo choć nieco wypaczona przez wielkie pieniądze rywalizacja zespołów fabrycznych (rok temu tzw."team orders" zadecydował o wyborze zwycięzcy) dostarcza ona najwięcej emocji kibicom i przyciąga uwagę mediów. W tym roku, choć w sporcie nic nie wiadomo do końca, nie trudno zgadnąć, której marki motocykl wjedzie na podium w Dakarze. Wątpliwość dotyczy raczej modelu, po raz pierwszy w tym rajdzie KTM wystawi dwucylindrową maszynę LC8, której tegoroczny debiut w Rajdzie Egiptu zakończył się pełnym sukcesem.
Organizatorzy w tegorocznej edycji zmienili nieco formułę odcinków specjalnych. Mając na uwadze bezpieczeństwo licznie startujących amatorów, a w szczególności motocyklistów skrócono nieco odcinki specjalne, choć najdłuższe mają nadal ponad 400km, więc trudno je nazwać krótkimi, szczególnie, że czekają na zawodników w końcowej części rajdu w Afryce, kiedy sprzęt i ludzie mają nadwątlone siły.
2600km trasy wiedzie przez Francję(1200km) i Hiszpanię(1400km), gdzie rozegrane zostaną krótkie(6-35km) odcinki specjalne. To bezsprzecznie marketingowe posunięcie organizatorów, jest znakomitą reklamą dla odwiedzanych regionów Francji i Hiszpanii, a przy okazji wycieczką dla zawodników. Napięta sytuacja na Świecie po wydarzeniach z września tego roku, nie pozostała bez wpływu na dobór trasy afrykańskiej(7036km). W tym roku ograniczono jej przebieg do trzech państw: Maroka, Mauretanii i Senegalu. Urozmaicone krajobrazowo tereny tych państw dostarczą uczestnikom i kibicom nie mniej wrażeń od najdłuższych tras z poprzednich edycji rajdu. Przy bardzo dużej liczbie uczestników najważniejsze dla organizatorów jest teraz zapewnienie im bezpieczeństwa ,co przy zgromadzonym doświadczeniu i zaangażowanych środkach powinno się udać.
10.12.2001
Rajd PARYŻ-DAKAR 2002
Już wkrótce czeka nas kolejna, 24-ta edycja rajdu Dakaru. Dla wszystkich Polskich kibiców tej imprezy dobra wiadomość. Po raz trzeci w rajdzie weźmie udział zespół PKN Orlen :Jacek Czachor i Marek Dąbrowski. Wystartują na motocyklach marki KTM, model 660Rally Replica. Motocykle są specjalnie przygotowane do rajdu ( pojemność silnika 653cm,moc 65KM,masa motocykla 158kg, dodatkowe zbiorniki paliwa-łącznie 48l). Z motocyklistami na rajd pojedzie dwóch mechaników: Marek Pankiewicz i Piotr Piszcz. W ramach zabezpieczenia serwisowego ekipa posiada zapasowy silnik, najniezbędniejsze części, komplety zapasowych kół i opon. Transport mechaników i części na rajdzie zapewnia firma francuska. Orlen zakupił dodatkowo dla swojego zespołu dwa motocykle treningowe na których motocykliści przygotowywali się do rajdu. Mający już znaczne doświadczenie zespół Orlenu ma szansę na bardzo dobry wynik. W ostatniej edycji rajdu Jacek Czachor ukończył na 24-tym miejscu. Był to znaczący sukces w obliczu trudności technicznych z motocyklem i faktu, że na 142 motocyklistów rajd ukończyło jedynie 76.
Licznie reprezentować Polskę będą zespoły w samochodach terenowych. Załogi: Łukasz Komornicki i Julian Obrocki, Martyna Wojciechowska i Jarosław Kazberuk oraz Tomasz Czopik i Jean-Claude Laruelle, wszyscy na Toyotach.
Nie pozostaje nam nic innego jak śledzić rywalizację i trzymać kciuki za naszych zawodników.
10.12.2001
WYNIKI IMP 2001 -SPROSTOWANIE !
W informacji o zwycięzcach Indywidualnych Mistrzostw Polski w Enduro znalazł się błąd w klasie młodzik. Podany przez nas wynik pierwszych trzech zawodników dotyczył klasyfikacji po przedostatniej eliminacji dla klasy młodzik, zawodach w Nowym Kościele, a kończącą dla nich eliminacją była Ostróda, gdzie walczyli równocześnie o tytuł w Drużynowych Mistrzostwach Polski. Aktualnie na stronie Najlepsi 2001 wyniki są poprawione. Informujemy również o zwycięzcach tegorocznej rywalizacji w Pucharze PZM.
23.11.2001
Zdjęcia z Ostródy (ostatniej w tym roku rundy Pucharu PZM i Drużynowych Mistrzostw Polski w Enduro).
Zapraszamy do obejrzenia opóźnionej z przyczyn technicznych fotorelacji z zawodów enduro w Ostródzie.FOTORELACJA

Informujemy wszystkich cierpliwie czekających na zdjęcia z Krosna, że ukażą się w okresie świątecznym (dużo naprawdę ciekawych i niepowtarzalnych fotek).
19.11.2001
UWAGA !!! BARDZO WAZNE - POTRZEBNA KREW !!! O Rh - (MINUS)
UWAGA !!! BARDZO WAŻNE- WSZYSTKICH KOLEGOW PROSIMY O KREW DLA ANI PAWŁOWSKIEJ JEDYNEJ ZAWODNICZKI W POLSCE ,KTORA ULEGLA WYPADKOWI NA TRENINGU I JEST W STANIE B.CIĘŻKIM .APELUJEMY DO WSZYSTKICH KTÓRZY MAJĄ KREW GRUPY (O Rh - (MINUS) ) O KONTAKT 022-758-56-48
27.10.2001
WIELKI PODJAZD 2001 sobota-niedziela 27-28 października
Informacje PS Bikes
05.10.2001
Rally Off Egypt 2001 - finisz
Dzisiejszy ostatni etap rajdu wygrał Giovani Sala, przed Carlosem de Gavardo i Fabrizio Meonim, który został ostatecznym zwycięzcą tegorocznego rajdu Egiptu. Miejsce drugie zajął Juan Roma , jako trzeci ukończył rajd Carlos de Gavardo . Team KTM którego zawodnicy są na pierwszych sześciu miejscach odniósł kolejny sukces. Satysfakcją dla zespołu jest z pewnością zwycięstwo zawodnika na nowym motocyklu LC8 950 Rally, choć walka przez cały rajd była bardzo wyrównana, a o zwycięstwie zadecydowała różnica kilku minut.
Klasyfikacja generalna po VII etapie:
1. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950
2. Juan Roma Włochy KTM 660
3. Carlos de Gavardo Chile KTM 660
4. Kari Tiainen Finlandia KTM 660
5. Alfie Cox Płd. Afryka KTM 660
6. Giovanni Sala Włochy KTM 950
7. Mario Rinaldi Włochy Yamaha
8. Matteo Graziani Włochy KTM 660
9. Mayer Matthias Niemcy KTM 660
10.Aldo Winkler Włochy KTM 660
05.10.2001
Rally Off Egypt 2001 -etap VI
Szósty, przedostatni etap rajdu wygrał niespodziewanie Matteo Graziani(KTM660), przed Juanem Romą i Fabrizio Meonim. Średnia prędkość zwycięzcy dzisiejszego etapu to 101km/h. Różnice w czasach pomiędzy zawodnikami z czołówki klasyfikacji generalnej wynoszą tylko 5-10min. Można się spodziewać walki do samego końca.
Klasyfikacja generalna po VI etapie:
1. Juan Roma Włochy KTM 660 21.38.01 0.00.00
2. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950 21.43.37 0.05.36
3. Alfie Cox Płd. Afryka KTM 660 21.45.35 0.07.34
4. Carlos de Gavardo Chile KTM 660 21.46.54 0.08.53
5. Kari Tiainen Finlandia KTM 660 21.47.17 0.09.16
6. Giovanni Sala Włochy KTM 950 21.59.08 0.21.07
7. Matteo Graziani Włochy KTM 660 22.47.10 1.09.09
8. Mario Rinaldi Włochy Yamaha 23.13.54 1.35.53
9. Aldo Winkler Włochy KTM 660 23.40.02 2.02.01
10. Mayer Matthias Niemcy KTM 660 23.56.41 2.18.40
05.10.2001
QUAD PICNIC HUTKI 2001r.- 27 października 2001r
Środowisko "Quadziarzy" organizuje 27 października 2001r. "QUAD PICNIC HUTKI 2001". Impreza odbędzie się w konwencji pikniku, z elementami rywalizacji sportowej. Atrakcje to między innymi: wyścigi terenowe, nocny cross, rodeo na strusiu i wiele innych konkurencji i prób zręcznościowych. Nie zabraknie dobrej muzyczki, jedzenia i picia. Nie może zabraknąć nikogo kto jest posiadaczem pojazdu typu ATV-QUAD lub jest sympatykiem tego sportu. Organizatorzy zapraszają też wszystkich, sympatyków imprez typu OFF-ROAD, oraz każdego komu miłe jest dudnienie motoru, wielo czy jednośladowego pojazdu.
Kartę uczestnictwa możesz nabyć za zaliczeniem pocztowym deklarując swój udział poprzez przesłanie e-mailem na adres: quad@inetia.pl swojego namiaru.
04.10.2001
Rally Off Egypt 2001 -etap V
Dzisiejszy, V etap(Siwa-Siwa) zakończony. Nowe maszyny KTM nabrały wreszcie szybkości. Swoje pierwsze w tym rajdzie etapowe zwycięstwo odniósł Giovani Sala na LC8. Drugi Carlos De Gavardo, trzeci Fabrizio Meoni(LC8). Klasyfikacja generalna po V etapie:
1. Juan Roma Włochy KTM 660 17.27.32 0.00.00
2. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950 17.28.30 0.00.58
3. Carlos de Gavardo Chile KTM 660 17.30.25 0.02.53
4. Alfie Cox Płd. Afryka KTM 660 17.32.42 0.05.10
5. Kari Tiainen Finlandia KTM 660 17.32.43 0.05.11
6. Giovanni Sala Włochy KTM 950 17.38.22 0.10.50
7. Matteo Graziani Włochy KTM 660 18.48.57 1.21.25
8. Mario Rinaldi Włochy Yamaha 19.16.19 1.48.47
9. Aldo Winkler Włochy KTM 660 19.29.39 2.02.07
10. Mayer Matthias Niemcy KTM 660 19.52.36 2.25.04
04.10.2001
Rally Off Egypt 2001 -etap IV
Wczorajszy czwarty etap z Barhein do Siwa(376km), wygrał Kari Tiainen, przed Janem Romą i Alfi Coxem. Klasyfikacja generalna po IV etapie:
1. Juan Roma Włochy KTM 660 13.25.02 0.00.00
2. Kari Tiainen Finlandia KTM 660 13.26.23 0.01.21
3. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950 13.30.54 0.05.52
4. Alfie Cox Płd. Afryka KTM 660 13.31.38 0.06.36
5. Carlos de Gavardo Chile KTM 660 13.33.08 0.08.06
6. Richard Sainct Francja KTM 660 13.36.33 0.11.31
7. Giovanni Sala Włochy KTM 950 13.42.24 0.17.22
8. Matteo Graziani Włochy KTM 660 14.23.25 0.58.23
9. Mario Rinaldi Włochy Yamaha 14.34.31 1.09.29
10. Aldo Winkler Włochy KTM 660 14.46.02 1.21.00
03.10.2001
Rally Off Egypt 2001 -etap III
Wczorajszy, trzeci, bardzo szybki etap wygrał Richard Sainct. Jako drugi ukończył Giovanni Sala na LC8, przed Carlosem de Gavardo na KTM 660.
Klasyfikacja generalna po III etapie:
1. Juan Roma Hiszpania KTM 660 9.19.24 0.00.00
2. Richard Sainct Francja KTM 660 9.19.39 0.00.15
3. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950 9.20.01 0.00.37
4. Carlos de Gavardo Chile KTM 660 9.20.15 0.00.51
5. Kari Tiainen Finlandia KTM 660 9.21.31 0.02.07
6. Alfie Cox Płd. Afryka KTM 660 9.22.46 0.03.22
7. Giovanni Sala Włochy KTM 950 9.27.27 0.08.03
8. Matteo Graziani Włochy KTM 660 10.08.27 0.49.03
9. Mario Rinaldi Włochy Yamaha 10.12.16 0.52.52
10. Aldo Winkler Włochy KTM 660 10.20.47 1.01.23
Dzisiaj czwarty etap z Barhein do Siwa.
03.10.2001
Offroad Festival Saalbach / Hinterglemm
W dniach 5-7 pażdziernika odbędzie się w Saalbach/Hinterglemm(Austria) Offroad Festival.
W programie imprezy:
piątek(05.10):Speed Hillclimb
sobota(06.10):Finał Offroad Challenge 2001 - 6 godz. enduro Start godz:10.00
oraz : Offroad - Expo, Offroad Party, Offroad - Tombola, Offroad - Kinderprogramm, wszystko dla miłośników enduro...
03.10.2001
Offroad Motorradmagazin na kanale DSF
W poniedziałek 8 października o 21.15 na kanale DSF Offroad Motorradmagazin. W programie:
x) Speed Hill Race Lassing, Austria
x) X - Fighters, - MX - Freestyle Valencia, Hiszpania
x) Hillclimbing Rachau, Austria
02.10.2001
Rally Off Egypt 2001 -etap II
Według zawodnika teamu KTM, Fabrizio Meoniego nowy motocykl LC8 spisuje się dobrze i wymaga jedynie drobnych regulacji. LC4 660 Rally które dotychczas prowadzą stały się specjalistycznymi, dopracowanymi maszynami do rajdów długodystansowych . Drugi etap rajdu na wymienionym motocyklu wygrał Kari Tiainen, przed Jordi Arcaronsem
i trzecim Juanem Romą.
Klasyfikacja generalna po II etapie:
1. Kari Tiainen Finlandia KTM 660 4.29.27 0.00.00
2. Jordi Arcarons Hiszpania KTM 660 4.30.12 0.00.45
3. Juan Roma Hiszpania KTM 660 4.31.42 0.02.15
4. Alfie Cox Płd.Afryka KTM 660 4.35.46 0.06.19
5. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950 4.36.34 0.07.07
6. Carlos de Gavardo Chile KTM 660 4.38.22 0.08.55
7. Richard Sainct Francja KTM 660 4.39.56 0.10.29
01.10.2001
Rally Off Egypt 2001 -etap I
30 Września rozpoczął się jeden znaj trudniejszych rajdów maratonów z udziałem motocykli. Rajd przebiega odcinkami pustynnymi z wyjątkowo ciężkimi do pokonania, nawet 70m wysokości wydmami, w terenie wyjątkowo trudnym do nawigacji.
Po pierwszym etapie następująca kolejność:
1. Richard Sainct Francja KTM 660 0.52.49
2. Carlos de Gavardo Chile KTM 660 0.53.44
3. Fabrizio Meoni Włochy KTM 950 0.54.00
4. Alfie Cox Płd.Afryka KTM 660 0.54.53
5. Giovanni Sala Włochy KTM 950 0.55.05
Na uwagę zasługuje doskonała postawa Richarda Saincta i Carlosa de Gavardo którzy jadąc na słabszych KTM660 nie ustąpili przewadze w mocy nowych dwucylindrowych motocykli KTM LC8 950 Rally Fabrizio Meoniego i Giovanni Sali.
30.09.2001
Polskie KTM OFF ROAD CENTRUM
8 września rozpoczęło działalność KTM Off Road Centrum w Raciechowicach (bliskie okolice Krakowa). Organizatorem przedsięwzięcia jest firma T.W. Consulting generalny przedstawiciel KTM na Polskę . Głównym obiektem centrum jest profesjonalny tor motocrossowy o długości 2km. Po za nim do dyspozycji odwiedzających gości wyznaczono cztery trasy enduro o zróżnicowanym poziomie trudności i łącznej długości przekraczającej 200 km oraz wielu wariantach doboru trasy. Gospodarz zapewnia zaplecze techniczne i serwisowe, oraz bazę noclegową. Dla osób nie posiadających własnego motocykla stworzono możliwość wypożyczenia po umiarkowanych cenach najnowszych modeli motocykli enduro firmy KTM z silnikami zarówno dwu jak i czterosuwowymi. Opiekę nad klientami sprawować będą instruktorzy wywodzący się ze środowiska zawodniczego służący radą w dziedzinie tajników jazdy jak i prawidłowej eksploatacji motocykla. Zróżnicowana i szeroka oferta zainteresuje początkujących motocyklistów, jak i doświadczonych miłośników jazdy w terenie.
Już za kilka dni pełna informacja o centrum wraz z ofertą cenową, oraz krótki fotoreportaż. Przygotowujemy możliwość rezerwacji pobytu w centrum poprzez naszą stronę. Informacji udzielamy również telefonicznie (0 prefix 22 870 49 35 godz:11-19) lub e-mail:enduro@enduro.pl
26.09.2001
I Ogólnopolskie Otwarte Zawody Motocyklowe Cross-Country w Olsztynie
Będziemy mieli swój polski, mały, OffroadChalleng. W dniu 14.10.2001 MOTOKLUB OLSZTYN organizuje I Ogólnopolskie Otwarte Zawody Motocyklowe Cross-Country. Zawody odbędą się w Olsztynie przy ul.Lubelskiej wyjazd na Suwałki, tor motocrossowy i tereny przyległe. W imprezie mogą wziąć udział wszyscy użytkownicy motocykli terenowych, również motocrossowych. Trasa zwodów będzie zamkniętą pętlą o długości 6000m, poprowadzona torem motocrossowym w Olsztynie oraz terenem przyległym, na trasie znajdować się będzie pięć punktów kontroli przejazdu (PKP). Zawodnicy podzieleni zostaną na cztery klasy klasy:1 klasa -bez licencji do 35lat,2 klasa -bez licencji powyżej 35lat, 3 klasa -z licencją motocykle do 85cm,4 klasa -z licencją motocykle powyżej 85cm pojemności silnika. Start do trzygodzinnego wyścigu nastąpi w niedzielę o godz. 12.00, klasami z silnikami unieruchomionymi i kilkunastometrowym dobiegiem. Obsługa serwisowa podczas wyścigu jak na rajdach enduro. Zwycięża zawodnik który pokona najwięcej pełnych okrążeń w wyznaczonym przez organizatora czasie. Wpisowe wynosi 100zł(zawodnicy bez licencji) lub 50zł(zawodnicy z licencją). Obowiązkowe badanie lekarskie i ubezpieczenie NW na miejscu przed zawodami. Szczegółowe informacje i zgłoszenia MOTOKLUB OLSZTYN tel./fax.89 534-78-62, 0601 671-499,0603 666-885. Na tej stronie do pobrania regulamin i formularz zgłoszenia.
REGULAMIN
ZGŁOSZENIE
Dzień przed zawodami odbędą się eliminacja strefowa w motocrossie, a kibiców czeka dwudniowy(13-14.10) piknik Cross Country w Olsztynie.
24.09.2001
KTM LC8 950 Rally/Adventure 2002
KTM LC8 Rally 2002 Nowy dwucylindrowy model KTM LC8 950 Rally przejdzie swój pierwszy sportowy test podczas rajdu w Egipcie (start 27 września), będzie to "przymiarka" dla zespołu fabrycznego do najbliższego rajdu Dakaru. Motocykl testują zawodnicy fabryczni, Fabrizio Meoni i ubiegłoroczny zwycięzca Dakaru Giovani Sala. Podczas testów motocykle przejechały 120.000km, oraz przeszły długotrwałe testy silnika na hamowni. Filozofia firmy KTM "ready to race" ma znaleźć swoje odzwierciedlenie w detalach wersji seryjnej Adventure. Zamówienia będą przyjmowane od stycznia 2002, a pierwsze egzemplarze klienci odbiorą we wrześniu 2002.
Opis KTM LC8
24.09.2001
Ostróda - relacja
Relacja z rajdu w Ostródzie do przeczytania w dziale RAJDY ENDURO - RELACJE
Relacja
18.09.2001
Ostatnia runda Pucharu PZM i Klubowe Mistrzostwa Polski w Ostródzie
Rajd zorganizowany przez AMK "Drwęca", który odbył się 15-16 września w okolicach Ostródy zamyka tegoroczny cykl imprez sportowych enduro organizowanych pod patronatem PZM. Ostatnia eliminacja Pucharu i Klubowe Mistrzostwa Polski odbyły się przy zmiennej pogodzie. Zmieniająca się aura oraz mokra już przed zawodami trasa solidnie dała się we znaki uczestnikom. Zanotowano bardzo dużo spóźnień i wywrotek. Mimo nie sprzyjający warunków atmosferycznych organizatorom powiodła się organizacja zawodów, chwalono urozmaiconą trasę i szybkie dobrze oznaczone próby. Po raz kolejny (czwarty rok z rzędu) klubowy tytuł Mistrza Polski zdobył Automobilklub Polski z Warszawy reprezentowany przez bardzo liczny zespół zawodników.
Szczegółowa relacja z rajdu i fotoreportaż wkrótce w dziale RAJDY ENDURO-RELACJE
Przypominamy, że w ostatni weekend września (29-30) odbędzie się rajd Romanówka Off-Road, dostępny dla wszystkich miłośników enduro. Szczegółowe informacje w notce z 28.08
05.09.2001
Sześciodniówka (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja WYNIKI
Logo ISDE 2001 Na oddzielnej stronie prezentujemy wyniki z Sześciodniówki 2001 w poszczególnych kategoriach i klasach.
Wyniki końcowe wszystkie - kategorie i klasy
05.09.2001
Nowy Kościół - zdjęcia
Logo ISDE 2001 Ze znacznym opóźnieniem, prezentujemy zdjęcia z rajdu w Nowym Kościele. Zdjęcia dołączone są do naszej relacji. Serdecznie zapraszamy do obejrzenia.
NOWY KOŚCIÓŁ 4-5.08.2001
!!! Przepraszamy wszystkich zainteresowanych, zdjęcia z Krosna w terminie późniejszym !!!
01.09.2001
DZIEŃ VI, zakończenie Sześciodniówki (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 76-ta Sześciodniówka we Francji zakończona. Polski zespół TROPHY ukończył ją na 10-tym miejscu. Jest to wynik godny uznania w sytuacji gdy od wielu lat Polska nie wystawiała reprezentacji narodowej w tej najważniejszej imprezie, a polscy zawodnicy z wyjątkiem Bartosza Obłuckiego nie startują w Mistrzostwach Świata. Doskonale zaprezentowali się obaj tegoroczni Mistrzowie Polski, Łukasz Kurowski i Marek Przybysz.Nie zawiódł Bartosz Obłucki, jak i pozostali zawodnicy z polskiej ekipy Łukasz Bartos, Łukasz Kędzierski i Piotr Krasuski.
Gospodarze Sześciodniówki zwyciężyli po wspaniałej jeździe całego zespołu, co decyduje w tej imprezie, a pozwoliło Francuzom pokonać równie dobrze jadących Szwedów i Australijczyków, którzy w piątym dniu spadli na 5-tą (Australia) i 8-smą (Szwecja) pozycję. Ta sytuacja przesunęła na drugie miejsce zespół Włoch i trzecie Hiszpanii, których nie oddały już do końca. Wielkim pechowcem tegorocznej Sześciodniówki okazał się zespół Finlandii, który na skutek problemów Petri Pohjamo, a później lidera zespołu Juhy Salminena ostatecznie ukończył na 16-tej pozycji. Niestety w tej bardzo trudnej imprezie nie ma pewnych faworytów.
W klasyfikacji JUNIOR TROPHY po wyrównanej od początku rywalizacji zwyciężył zespół Włoch, przed Szwecją i Hiszpanią.
Wyniki końcowe
31.08.2001
DZIEŃ V sześciodniówki (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 Piąty, decydujący dzień Sześciodniówki przyniósł awans polskiej ekipie w klasyfikacji TROPHY, na 10-te miejsce. O wiele bardziej znaczące zmiany zaszły w pierwszej piątce. Dotychczasowi liderzy, zespół Szwecji i Australii, pożegnały się z szansą na zwycięstwo.Duże straty Richarda LARSSONA i Petera BERGVALLA zepchnęły Szwecję na 8-me miejsce. Problemy Stefana MERRIMANA spowodowały, że ekipa Australii znalazła się na piątym. Pierwszą pozycję zachowała ekipa gospodarzy, na drugie wskoczyli Włosi i te dwa zespoły praktycznie mają już zwycięstwo w kieszeni. Walka do samego końca, przy małej różnicy w czasach będzie się toczyć o trzecie miejsce między Hiszpanią, Czechami i ewentualnie Australią.
Bez zmian w klasyfikacji JUNIOR TROPHY :1.Włochy, 2.Szwecja, 3.Hiszpania.
Jutrzejszy dzień jest najkrótszym w całej Sześciodniówce. Po przejechaniu krótkiej trasy terenowej zawodnicy przystąpią do kończącego imprezę motocrossu.
Wyniki TROPHY i zdjęcia dzień V
30.08.2001
DZIEŃ IV sześciodniówki (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 Polski zespół awansował na 11-pozycję. Polacy jadą równo i po ich wynikach z prób widać, że nie ma w polskim zespole kryzysu zmęczenia. Jeśli nie będzie niespodziewanych przygód mają szansę na poprawę zajmowanego miejsca.
W klasyfikacji TROPHY ponownie prowadzenie objęła ekipa gospodarzy, druga Szwecja przed Australią.
W klasyfikacji JUNIOR TROPHY:1.Włochy, 2.Szwecja, 3.Hiszpania, a więc bez zmian.
Wyniki TROPHY dzień IV i zdjęcia
29.08.2001
DZIEŃ III sześciodniówki (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 Po trzech dniach polski zespół TROOPHY nadal na 13-tej pozycji. W klasyfikacji na pierwsze miejsce wysunęła się ponownie Francja. Gospodarze ostro walczą o zwycięstwo ze świetnie jadącymi Szwedami(2 poz.) i Australią(3 poz.). Jeszcze dwa długie dni i finałowa sobota przy tak wyrównanej walce rozstrzygnięcie może paść dopiero na końcu zawodów.
W klasie JUNIOR TROPHY znaczne zmiany:1.Włochy, 2.Szwecja, 3.Hiszpania.
W klasyfikacji konstruktorów na prowadzenie wysunęły się dwa fabryczne zespoły KTM. Trzeci jest TM, czwarta Husqvarna.
Z tabelą z wynikami trochę zdjęć. Wyniki TROPHY dzień III i zdjęcia
28.08.2001
DZIEŃ II sześciodniówki (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 Drugi dzień Sześciodniówki przyniósł zmiany w klasyfikacji, niestety nie dla polskiego zespołu Trophy. Polska ekipa zajmuje wciąż 13-tą pozycję, obeszło się bez spóźnień, które wczoraj zaliczył Marek Przybysz, dzisiaj jadący bardzo dobrze. Zdecydowany prym w naszej ekipie wiodą Bartosz Obłucki i doskonale, równo jadący Łukasz Kurowski. Wcześniejszy udział tych zawodników w poprzedniej Sześciodniówce daje teraz efekty.
W klasyfikacji TROPHY na pierwsze miejsce wysunął się zespół Szwecji, na drugie spadła Francja, na trzecie Australia.
W klasyfikacji JUNIOR TROPHY bez zmian: 1.Szwecja 2.Włochy 3.Francja.
Jutro do przejechania 297km i 8 godz. jazdy. Odczuwalne będzie zmęczenie z dwóch poprzednich dni, znaczenia nabiera kondycja fizyczna i wyjeżdżenie zawodników.
Wyniki TROPHY dzień II
28.08.2001
!!! Rajd ROMANÓWKA OFF ROAD 29-30.09 !!!
29-30 września odbędzie się impreza dla wszystkich miłośników enduro (nie jest wymagana licencja), "Rajd Romanówka OffRoad". Miejsce bazy rajdu to gospodarstwo agroturystyczne w Romanówce k/Siemiatycz. Rajd ten ma już swoją tradycję i gromadzi liczną grupę miłośników enduro z całej Polski, nieoficjalnie rozpoczynając i kończąc sezon rajdów. Koleżeńska, prawie rodzinna atmosfera, umożliwia nawiązanie kontaktu ze środowiskiem enduro i jest okazją dla początkujących by sprawdzić się w zawodach organizowanych według regulaminów tego sportu. Udział zawodników licencjonowanych to dla amatorów, możliwość porównania swoich czasów z prób do najlepszych. Organizatorzy wprowadzają w tym roku ważną zmianę. Rajd będzie imprezą dwudniową. Każdego dnia do przejechania uczestnicy będą mieli trzy okrążenia po 50km i trzykrotnie próbę cross długości około 2km. Informacji o rajdzie udziela współorganizator imprezy Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach tel.(085) 656 10 44, fax (085) 655 26 65, e-mail Mosir_Siemiatycze@poczta.fm
Z naszej witryny do pobrania regulamin zawodów Regulamin plik zip 124KB
Dla zainteresowanych rajdem, zdjęcia z innych imprez na Podlasiu i w okolicach Siemiatycz w dziale RAJDY ENDURO - RELACJE.
27.08.2001
DZIEŃ I sześciodniówki (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 Dzisiaj o 7:30 wystartowali uczestnicy tegorocznej Sześciodniówki. Do przejechania przez 9 godz.(do 15:00) mieli 310km trasy. Z wstępnie uzyskanych wyników w TROPHY prowadzi po pierwszym dniu ekipa gospodarzy, przed ekipą australijską i szwecką. Polski zespół zajmuje 13-te miejsce.
W klasyfikacji JUNIOR TROPHY: 1.Szwecja 2.Włochy 3.Francja.
W generalce: 1.Juha SALMINEN FIN KTM (1) 400cc 4T 2.Stefan MERRIMAN AUS HVA (2) 400cc 4T 3.David FRETIGNE FRA YAMAHA (1) 250cc 2T
Wyniki TROPHY dzień I
26.08.2001
Sześciodniówka (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Logo ISDE 2001 Już jutro rozpoczyna się 76-ta sześciodniówka. Dla wszystkich kibiców przygotowaliśmy stronę z listą zawodników zespołów narodowych TROPHY biorących udział w sześciodniówce, mamy nadzieję że będzie pomocna w śledzeniu rywalizacji.TABELA
16.08.2001
Sześciodniówka (ISDE) 2001 Brive La Gaillarde - Francja
Tu do pobrania plakat ISDE 2001 Ta największa na Świecie, 76-ta w historii, sześciodniowa impreza enduro, nazywana Olimpiadą Motocyklową odbędzie się we Francji, w miejscowości Brive La Gaillarde, w dniach 27 sierpnia - 1 września. Dla oddania skali trudności zawodów, kilka danych. Zawodnicy maja do pokonania 1554km. Daje to w przybliżeniu 290km dziennie ,z wyjątkiem ostatniego dnia (67km trasy i cross po 40 zawodników). Organizatorzy na ambasadora imprezy wybrali swojego najbardziej utytułowanego i powszechnie znanego na Świecie, motocyklistę i kierowcę rajdowego Stephana Peterhansela(Stéphane Peterhansel - strona oficjalna)
Mapa Francji, dojazd na ISDE Trasy ISDE, okolice Brive La Gaillarde
15.08.2001
HISTORIA SPORTU - Sześciodniówki od 1913 do 2000
Nasz nowo uruchomiony dział HISTORIA SPORTU przedstawia kolejność miejsc i zwycięstw w Sześciodniówkach od pierwszej w 1913r., po ostatnią, zeszłoroczną w Hiszpanii. Oprócz tego zamieściliśmy tabelę z statystykami zwycięstw zespołów narodowych. Zapraszamy do ich poznania Historia sportu
15.08.2001
Polacy w Sześciodniówce 2001
Po wieloletniej przerwie Polska zaprezentuje się w tegorocznej sześciodniówce we Francji zespołem Trophy w składzie:
KĘDZIERSKI Łukasz KTM 125 2T (z nr.10)
KUROWSKI Łukasz KTM 125 2T (nr.11)
OBŁUCKI Bartosz HVA 250 4T (nr.17)
KRASUSKI Piotr KTM 250 2T (nr.142)
BARTOS Łukasz KTM 250 2T (nr.130)
PRZYBYSZ Marek KTM 250 2T (nr.559)
Zapraszamy do osobistego kibicowania naszym zawodnikom, tych którzy nie pojadą do Francji, postaramy się informować na bieżąco o wynikach naszego zespołu. O samej Sześciodniówce już wkrótce.
15.08.2001
V runda Offroad - Challenge Europacup 2001 18.08.2001
Następna, V-ąta runda Offroad - Challenge Europacup 2001 odbędzie się w Niemczech, 18.08.2001 w Mügeln (Kemlitz) Dojazd autostradą A14 Lipsk/ Drezno.
10.08.2001
Relacja z rajdu Nowy Kościół 04-05 sierpnia
Zapraszamy do zapoznania się z relacją, z ostatniego w tym sezonie rajdu Indywidualnych Mistrzostw Polski w enduro. Relacja z rajdu Nowy Kościół 04-05 sierpnia
09.08.2001
Dwóch Indywidualnych Mistrzów Polski w klasie junior w sezonie 2001
Wspaniała, wyrównana rywalizacja jaka toczyła się przez cały sezon w klasie junior, pomiędzy Łukaszem Kurowskim i Markiem Przybyszem stworzyła nietypową sytuację. Obaj zawodnicy uzyskali identyczną liczbę punktów i zwycięstw, co powoduje, że obaj otrzymają tytuł Mistrza Polski w klasie junior. Talent do enduro jaki obaj posiadają z pewnością zasługuje na to nietypowe wyróżnienie. Zdjęcia najlepszych i wyniki IMP w enduro 2001
09.08.2001
Najlepsi w sezonie 2001 w polskim enduro
Indywidualnym Mistrzem Polski w rajdach enduro został Maciej Wróbel. Jest to zwycięstwo w pięknym stylu, ze znaczną przewagą punktową nad konkurentami: wicemistrzem Sebastianem Krywultem i drugim wicemistrzem Łukaszem Kurowskim. W imieniu zespołu www.enduro.pl gratuluję sukcesu Maciejowi Wróblowi, który jeszcze raz pokazał najwyższą formę i doświadczenie. Zdjęcia najlepszych i wyniki IMP w enduro 2001
07.08.2001
Rajd Nowy Kościół
Rajd w miejscowości Nowy Kościół (4-5.08) zakończył tegoroczny cykl Indywidualnych Mistrzostw Polski w enduro. Okazał się jednym z najtrudniejszych w tym sezonie, nie tylko z powodu trudnej, w większości czysto terenowej trasy górskiej, ale przede wszystkim deszczowej pogody. Organizatorzy ułatwili zawodnikom zadanie ukończenia rajdu, wprowadzając pierwszego dnia dłuższe czasy przejazdu i skracając w drugim dniu rajd o jedno okrążenie. Trasa była bardzo błotnista i śliska podobnie jak próby enduro i cross(obie bardzo urozmaicone). Organizatorzy Automobilklub "Krzeniów", pokazał że można organizować w Polsce rajdy enduro po ciekawych i trudnych trasach, zręcznie regulując stopień trudności w przypadku załamania pogody, co szczególnie istotne jest dla amatorów i zawodników Pucharu PZM. Obszerna relacja z rajdu oraz fotoreportaż i podsumowanie wyników już wkrótce w dziale RAJDY ENDURO-RELACJE.
02.08.2001
Offroad Motorradmagazin na DSF 03/08/18 sierpnia
Magazyn Offroad Motorradmagazin który zniknął z kanału Eurosport można oglądać na kanale DSF. Najbliższy program: 3 sierpnia godz.20.15 - 21.15 i powtórki w dniach: 8 sierpnia godz.21.15 - 22.15 , 18 sierpnia godz.12.15 - 13.15. W programie między innymi relacje z Offroad Challenge 2001 runda 1 - 4
24.07.2001
Rajd Nowy Kościół
Sport Motor Klub "Krzeniów" jest organizatorem najbliższego rajdu z cyklu Indywidualnych Mistrzostw Polski i Pucharu PZM w enduro. Rajd odbędzie się w dniach 04-05 sierpnia w okolicach miejscowości Nowy Kościół. Regulamin, informacje i zgłoszenie do pobrania w tym miejscu. Regulamin, informacje, zgłoszenie 183KB .gif lub spakowane plik zip 124KB Telefon do klubu 076 8786469.
17.07.2001
Rajd Bieszczadzki
W dniach 14-15 lipca odbył się Rajd Bieszczadzki, 7 i 8 runda Indywidualnych Mistrzostw Polski i Pucharu PZM w Rajdach Enduro. Trasa rajdu przebiegała w większości szutrowymi drogami w okolicach Krosna. Najciekawsze odcinki górskie znalazły się w pobliżu prób cross i enduro, szczególnie ta ostatnia rozstawiona na stoku narciarskim była nie tylko widowiskowa dla publiczności, ale też wymagająca dla zawodników. Pogoda była słoneczna i bardzo upalna, ale na niektórych odcinkach trasy nie zabrakło błota i wody. W klasyfikacji Indywidualnych Mistrzostw Polski bez większych niespodzianek. Najlepsi w Krośnie to 1.Maciej Wróbel (klasa 2T 1pos.), 2.Sebastian Krywult (klasa 4T 1pos.),3.Łukasz Kurowski (klasa JUN 1pos.). Pierwszy drugiego dnia w klasie junior Marek Przybysz, zachował swoją przewagę w generalce nad Łukaszem Kurowskim (4pos. w gen. po 8-ej rundzie). W Pucharze PZM nieco lepsza frekwencja niż ostatnio w Siemiatyczach. Pojawienie się kilku nowych zawodników "namieszało" nieco w klasyfikacji. Więcej o rajdzie oraz fotoreportaż wkrótce w dziale RAJDY ENDURO-RELACJE.
11.07.2001
Nowy miesięcznik motocyklowy
Na polskim rynku wydawniczym ukazał się nowy miesięcznik dla miłośników motocykli "Ostra jazda". To co z całą pewnością go wyróżnia to objętość i znakomita poligrafia, niestety znalazło to swoje odbicie w cenie (8,56PLN). Fani enduro znajdą w "Ostrej jeździe" coś dla siebie. W lipcowym numerze wywiad z naszym utalentowanym zawodnikiem Bartoszem Obłuckim oraz Jackiem Czachorem, który przedstawia Hondę XR650R swój sprzęt z ostatniego rajdu Paryż-Dakar. Mamy nadzieję, że w następnych numerach nie zabraknie tekstów pisanych pod miłośników jazdy terenowej.
1.07.2001
GIEŁDA-OGŁOSZENIA
W odpowiedzi na zainteresowanie naszych czytelników uruchomiliśmy nowy dział witryny GIEŁDA-OGŁOSZENIA. Na razie w wersji uproszczonej, tym niemniej namawiamy do korzystania z naszej darmowej oferty wszystkie osoby prywatne. Warunkiem zamieszczenia ogłoszenia jest jego związek z tematyką enduro( sprzęt,części,akcesoria,odzież,kontakty,turystyka ).
31.06.2001
ZDJĘCIA z Rajdu Romanówka k/Siemiatycz -V i VI el.Pucharu PZM
Ze znacznym opóźnieniem, ale już są zdjęcia z rajdu w Romanówce k/Siemiatycz V i VI el.Pucharu PZM, w tym z próby enduro na torze motocrossowym w Siemiatyczach i z "bagienka" koło wsi Hałasówka. Zdjęcia dołączone do naszej relacji. SIEMIATYCZE 15-17.06.2001 Serdecznie zapraszamy do obejrzenia.
29.06.2001
Nowy miesięcznik dla miłośników enduro i motocrossu.
21 czerwca ukazał się drugi nr. miesięcznika "Motokros Enduro". Nowe na naszym rynku wydawnictwo swą tematyką obejmuje cross, enduro, trial od strony sportu, działalności klubów, rekreacji i zagadnień technicznych. Cena czasopisma 2,99PLN wydaje się bardzo umiarkowana jak na wysoką wartość merytoryczną miesięcznika i dobrą poligrafię. Warto by wydawca firma PPHU PROGRES (tel.071 372 65 23) umożliwiła prenumeratę z kolportażem nie jest najlepiej.
18.06.2001
Rajd Romanówka k/Siemiatycz -V i VI el.Pucharu PZM
W dniach 25-27 maja odbył się w okolicach Siemiatycz rajd będący V i VI el. Otwartego Pucharu PZM w Motocyklowych Rajdach Enduro. Baza rajdu i cross test zorganizowano w Romanówce, ciekawą próbą enduro był tor motocrossowy w Siemiatyczach. Więcej o rajdzie i Pucharze PZM w naszej relacji. SIEMIATYCZE 15-17.06.2001
18.06.2001
V i VI runda IMP w Enduro 22-24 czerwca Sumperk Czechy
Przypominamy że w dniach 22-24 czerwca odbędzie się w okolicach Sumperk (Czechy) rajd enduro rangi Mistrzostw Europy w który włączono V i VI rundę Indywidualnych Mistrzostw Polski w Rajdach Enduro. Namawiamy do osobistego obejrzenia zawodów u naszych południowych sąsiadów i kibicowania polskim zawodnikom.
12.06.2001
IV Runda Offroad - Challenge Europacup 2001 16.06 w RABA-RING
Czwarta runda Offroad - Challenge Europacup 2001 została przeniesiona z Vidulis / Spilimbergo (Włochy) do węgierskiej miejscowości RABA-RING w pobliżu GYÖR gdzie znajduje się specjalny tor do enduro i supermoto. W jego okolicy zostanie rozegrany 16 czerwca 10-cio godzinny maraton enduro po liczącej ok 80km pętli, w całości po terenie i wspomnianym torze. Zmiana miejsca (zamiast we Wloszech) spowodowana była rozmowami z wieloma uczestnikami ostatnich wyścigów w Czechach, którzy zrezygnowali z udziału w Vidulis/Spilimbergo. Organizatorzy nie chcieli zaliczyć kolejnej wpadki, jak w Czechach, gdzie dwa tygodnie przed wyścigiem zorganizowali trasę enduro, na którą uzyskali pozwolenie, a ważny jej odcinek nie został ujęty w rzeczywistych zawodach bo w ostatniej chwili odmówiono im zgody. Była to niemiła niespodzianka, której w przyszłości chcieli by uniknąć.Organizatorzy obiecują że trasa na Węgrzech przysporzy wiele radości uczestnikom, a okolice toru RABA-ring spełnią ich oczekiwania. Start i obóz dla uczestników znajduje się w samym środku RABA-Ring, ok. 10km od Györ. Dojazd autostradą M1, potem trasa 81 do RABA-Ring, niedaleko malej miejscowości Ecs. Znaki drogowe na Raba-Ring są od Györ. W zawodach mogą uczestniczyć dwuosobowe teamy z jednym lub dwoma motocyklami, jeźdźcy startujący samodzielnie będą oddzielnie klasyfikowani. Wygrywa ten team który w ciągu 10 godz. przejedzie najwięcej okrążeń. Do startu w zawodach nie jest wymagana licencja sportowa. Motor: każdy terenowy (motocykle nie muszą mieć rejestracji w tym przypadku trzeba pamiętać o papierach potrzebnych na granicy informacji udzielają urzędy celne) w porządnym stanie, żadnych wycieków oleju, żadnych nadzwyczaj dymiących i nadmiernie głośnych. Wolny wybór ogumienia. Ubiór ochronny: Buty i kask są obowiązkowe, przydatna odzież off-road, zalecane protektory. Organizator zastrzega sobie prawo do usunięcia z zawodów motorów które nie spełniają warunków uczestnictwa np. wadliwe. Odbiór techniczny motocykli i sprawy administracyjne: 15.06.2001 godz.14:00 do 20:00 Start: w dzień zawodów godz 8:00 (start - Le Mans). Organizator zastrzega sobie prawo do odmowy startu uczestnikowi bez podania przyczyn, jak i do dyskwalifikacji uczestników którzy zachowują się wbrew zasadom, są nieuczciwi, bezwzględnie działają na przekór i wbrew przebiegowi rajdu. Skróty oznaczają bezwzględną dyskwalifikację. Koszty: 110,00 DM (770,00 OS) za jeźdźca, płatne na miejscu przy poborze danych technicznych. Tylko jeźdźcy którzy zaakceptują regulamin zostaną dopuszczeni do zawodów.Formularz na E-mail Jeżdżenie po terenie przed i po zawodach jest zabronione. Trasa może zostać obejrzana na piechotę, lub na rowerze, ale nie na motorze!!! W obozie poruszamy się możliwie powoli i zapobiegamy niepotrzebnym hałasom. Ci co się nie zastosują w przyszłości będą w obozie już tylko pchać motor. Nowe informacje pod adresem: www.offroad-challenge.com www.offroad-challenge.com
08.06.2001
ZDJĘCIA z Rajdu Wólka Nadbużna k/Siemiatycz -III i IV el.Pucharu PZM i III i IV rundy IMP w enduro
Zapraszamy do obejrzenia zdjęć z III i IV el.Pucharu PZM i III i IV runda IMP w enduro w naszej relacji z Siemiatycz. SIEMIATYCZE 25-27.05.2001
28.05.2001
Rajd Wólka Nadbużna k/Siemiatycz -III i IV el.Pucharu PZM i III i IV runda IMP w enduro
W dniach 25-27 maja odbył się w Wólce Nadbużnej k/Siemiatycz rajd enduro będący III i IV el. Otwartego Pucharu PZM w Motocyklowych Rajdach Enduro oraz III i IV Rundą Indywidualnych Mistrzostw Polski w Rajdach Enduro. Organizatorom rajdu, Automobilklubowi Polski i Miejskiemu Ośrodkowi Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach, udało się zorganizować rajd w kilka dni po tym jak Konserwator Przyrody w ostatniej chwili odmówił zgody na organizację imprezy na rembertowskim poligonie gdzie pierwotnie miała się odbyć. Mimo krótkiego czasu uniknięto bałaganu, a zawody stały na wysokim poziomie. Więcej informacji w naszej relacji. SIEMIATYCZE 25-27.05.2001
23.05.2001
UWAGA !!! ZMIANA MIEJSCA RAJDU
Nastąpiła zmiana miejsca organizacji rajdu enduro będącego III i IV el. Otwartego Pucharu PZM w Motocyklowych Rajdach Enduro oraz III i IV Rundą Indywidualnych Mistrzostw Polski. Lasy Państwowe w ostatniej chwili odmówiły zgody na przeprowadzenie rajdu w lasach rembertowskiego poligonu. Od organizatorów rajdu otrzymaliśmy potwierdzoną informację że rajd odbędzie się w nowym miejscu w terminie i harmonogramie czasowym jak wcześniej zaplanowano. Nowe miejsce rajdu to: Wólka Nadbużna 8km na południe od Siemiatycz, 2km od drogi NR.19 Białystok-Lublin.Na miejscu znajduje się ośrodek wypoczynkowy, nie będzie problemów z zakwaterowaniem dla wszystkich uczestników rajdu. Telefony do organizatorów bez zmian, jak w ulotce rajdu i naszej wcześniejszej informacji.
20.05.2001
Zdjęcia z rajdu enduro "Karolinka2001"
Do relacji z rajdu dołączyliśmy zdjęcia. Zapraszamy do obejrzenia. KAROLINKA 2001 Relacja i zdjęcia
14.05.2001
V i VI el.Pucharu PZM i Mistrzostw Polski w Enduro
W dniach 16-17 czerwca w miejscowości Romanówka k/Siemiatycz odbędzie się VI Podlaski Rajd Enduro będący V i VI el. Otwartego Pucharu PZM w Enduro.Organizatorem jest Automobilklub Polski z Miejskim Ośrodkiem Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach. Informacje o rajdzie na ulotce organizatora do pobrania w tym miejscu. Rajdy enduro i inne imprezy motocyklowe organizowane w Romanówce pod okiem Pana Romana Umiastowskiego cieszą się od lat dużym zainteresowaniem motocyklistów z całej Polski oraz opinią dobrze zorganizowanych. Również w tym roku można liczyć na atrakcyjną trasę polnymi drogami i duktami nadbużańskich lasów.
14.05.2001
III i IV el.Pucharu PZM i Mistrzostw Polski w Enduro
W dniach 25-27 maja odbędzie się rajd enduro będący III i IV el. Otwartego Pucharu PZM w Motocyklowych Rajdach Enduro oraz III i IV Rundą Indywidualnych Mistrzostw Polski w Rajdach Enduro. Organizatorem rajdu jest Automobilklub Polski Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach. Trasa rajdu ok.240km(6 okrążeń x 40km) będzie wiodła terenami poligonu wojskowego Warszawa-Rembertów. Organizator zastrzega sobie możliwość zmian miejsca organizacji zawodów.Należy koniecznie upewnić się telefonicznie na 10 dni przed zawodami (022 6528114, 085 6561044).Postaramy się informować o nich na naszych stronach.TU DO POBRANIA ULOTKA INFO. ORGANIZATORA UWAGA !!! ZMAIANA MIEJSCA RAJDU informacja wyżej (z 23 maja). Poligon był już miejscem organizacji rajdów IMP w Enduro. Próby cross i enduro odbywały się na terenach piaszczystych, podobnie jak spora część trasy, ale nie zabrakło i przeszkód wodnych. Kilka zdjęć z IMP w Enduro na rembertowskim poligonie w tym miejscu Zdjęcia
14.05.2001
Rajd enduro "Karolinka2001"
5-6 maja rozegrała się I i II eliminacja Otwartego Pucharu PZM w Motocyklowych Rajdach Enduro. Rajd "Karolinka 2001" w Gogolinie k/Opola ma już kilkuletnią tradycję, zaoferował uczestnikom ciekawą trasę i dostarczył nie tylko sportowych emocji. Więcej informacji, wyniki i zdjęcia z rajdu w naszej relacji na oddzielnej stronie.KAROLINKA 2001
19.04.2001
Mistrzostwa Świata w Enduro 2001 i KTM
Za sprawą przetasowań w zespole KTM ciekawie zapowiada się rywalizacja w tegorocznych Mistrzostwach Świata w Enduro. Po zdobyciu przez zawodników KTM tytułów MŚ 2000 w klasach 125 2T, 250 4T, 400 4T, 500 4T, strategia na obecny rok jest prosta, obronić zeszłoroczne tytuły i zdobyć MŚ w prestiżowej klasie 250 2T. Ma w tym pomóc talent Juhy Salminena, wielokrotnego mistrza świata, który po zeszłorocznym sukcesie w 125 2T będzie w tym roku liderem KTM-a w klasie 250 2T. Wraz z nim o sukces będzie walczyć doskonale się zapowiadający młody Hiszpan Xacob Agra, który zabłysnął w ostatniej sześciodniówce.Pałeczkę od Salminena w klasie 125 2T przejął utytułowany zawodnik Tullio Pellegrinelli oraz Simone Albergoni zeszłoroczny mistrz Włoch 2000 juniorów w klasie 125. KTM mocno obstawia przyszłościową klasę 250 4T trzema zawodnikami: Mateo Rubin (mistrz świata 250 4T w 2000r.), Giovanni Sala, Arnaldo Nicoli. Zespół KTM opuścił Mario Rinaldi który w tym roku reprezentuje barwy Yamahy. Zobaczymy czy Eric Bernard, Szwed Torbjorn Back lub Alessandro Botturi powtórzą w klasie 400 4T zeszłoroczny sukces Rinaldiego i zachowają tytuł mistrza świata w tej klasie dla KTM-a. Obok Kari Tiainena, od kilku lat nie do pokonania w klasie 500 4T dla KTM-a będzie jeździć Giovanni Gritti i Fabio Farioli. Ogromny sukces zeszłoroczny zespołu fabrycznego KTM-a trudno będzie powtórzyć, a zwycięstwo w klasie 250 2T dało by firmie komplet tytułów mistrzów świata. Jak będzie zobaczymy, emocji w tym sezonie nie zabraknie.
14.04.2001
Pierwsza runda Offroad-Challenge Europa cup 2001
już 29 kwietnia w Pilznie (Czechy)
Rozmiar: 9159 bajtówPrawdziwe maratony wytrzymałości, rajdy okrężne enduro Offroad-Challenge Europa cup znane są polskim widzom magazynu OffRoad nadawanego w Eurosporcie. Zawody polegają na jeździe przez 6-ść do 10-ciu godzin po stałej ok.30km i w 99% terenowej trasie, na zmianę przez dwóch zawodników, na jednym lub dwóch motocyklach. Najbliższa impreza u naszych południowych sąsiadów. Dwa dni po 8-siem godzin jazdy. Szczegółowe informacje na stronie organizatora.
www.offroad-challenge.com
14.04.2001
Uzupełniony kalendarz rajdów enduro w 2001r.
W naszym dziale KALENDARZ daty i lokalizacja Mistrzostw Świata w Enduro oraz rajdów z cyklu Offroad-Challenge Europacup. Zwracamy się do wszystkich organizatorów rajdów amatorskich z propozycją współpracy. Prosimy o nadsyłanie z odpowiednim wyprzedzeniem informacji o organizowanych imprezach. Poinformujemy o nich w wiadomościach i umieścimy w oddzielnej tabeli KALENDARZA.
26.03.2001
Pierwszy w sezonie 2001 rajd enduro zakończony
W niedzielę 25 marca odbyła się pierwsza impreza enduro w sezonie 2001 rajd "Siemiatyckie Przedwiośnie", o którym informowaliśmy. Organizatorem rajdu był Automobilklub Polski przy współpracy Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Siemiatyczach. Pomimo bardziej zimowej niż wiosennej aury do rajdu zgłoszono 37-dem motocykli i 13-cie quadów. Do pokonania uczestnicy mieli trzy okrążenia 30-to kilometrowej trasy z mierzoną próbą motocrossową przed każdym z okrążeń. Łączne czasy przejazdu próby decydowały o wyniku w klasyfikacji generalnej i w klasie. Trasa była łatwiejsza niż w jesiennej edycji rajdu (Romanówka Off Road 2000) ponieważ nie zawierała naprawdę trudniejszych do przejechania przeszkód terenowych. Większość trasy wiodła piaszczystymi drogami polnymi, jedynie odcinki leśne i polne, gdzie rozmarzła wierzchnia warstwa gruntu były śliskie, obeszło się bez wypadków. Na rajdzie panowała koleżeńska atmosfera, pierwsza impreza enduro w tym roku była okazją do odświeżenia znajomości, wymiany informacji i omówienia planów na sezon 2001, a przede wszystkim "rozgrzewką" przed rozpoczęciem cyklu zawodów MP i Pucharu PZM. Miło, że w rajdzie wzięli udział znani zawodnicy, między innymi Jacek Czachor, co bardzo dobrze odbierane jest przez uczestników amatorów, dając im dużą satysfakcję oraz możliwość skonfrontowania swoich umiejętności i wyników z najlepszymi. Wkrótce na oddzielnej stronie zdjęcia i wyniki z rajdu.
Romanówka w tym roku będzie miejscem jeszcze innych imprez motocyklowych, które serdecznie polecamy: Motoriady(06.06/08) i rajdu Romanówka OffRoad(09.29),w Siemiatyczach odbędzie się III-cia eliminacja Pucharu PZM w enduro(06.16/17).